pokusíme se Vám každý měsíc podat malé zpravodajství :o) o tom, co jsme s Vašimi dětmi celý měsíc zažívaly za dobrodružství, co všechno jsme dělaly a co už umíme. Budete tak mít přehled o tom, jak se vaše děti zdokonalují a také můžete nasbírat inspiraci, jak si třeba doma pomoci maličkostmi, které dětem moc pomáhají. Navíc můžete navázat na čas strávený ve školce a třeba s dětmi opakovat a rozšiřovat jejich nově nabyté dovednosti. Každé vyprávění bude doprovázeno fotografiemi, které si můžete stáhnout a potěšit i babičky a dědečky.
První měsíc ve školním roce byl ve znamení přátelství a poznávání jeden druhého. Děti si užily mnoho legrace, mohly si vyzkoušet různé hudební nástroje, stavebnice, mozaiky. Společně jsme tančili, zpívali. Naučili jsme se i první říkadla – Kominíčka, Ruce, ruce, ručičky, nejoblíbenější hrou se stal Ježek a Vysoko v horách… určitě si s dětmi doma můžete zatančit a zazpívat.
Rozklikněte pro více fotek | Máme nové kamarády |
Plavání | |
Podzim v Podmořském světě |
Tak tedy:
V měsíci říjnu jsme vyráběli oblékací piktogramy, kreslili jsme s dětmi oblečení vhodné pro toto roční období a oblékali jsme panáčka. Děti se tak učí, které oblečení má být první a které přijde jako další.
Vyfotografovali jsme obsahy šuplíku a nalepili obrázky na nábytek, aby se děti lépe orientovaly v tom,co kam patří, a mohly také pomáhat při úklidu.
Vytvořili jsme malé berušky a na ně připevnili fotografie vašich dětí.Pokud dobře papají, jejich beruška popoleze blíže ke sluníčku. Děti z toho mají velkou radost.
Obkreslili jsme nožičky dětí na samolepící tapetu a vytvořili dětem cestičky třeba do jídelny, aby se jim zábavněji a zároveň správně chodilo.
Začali jsme děti podporovat v běžných činnostech jako je nalévání pití, krájení příborovým nožem a správné držení lžíce pomocí Montesorri aktivit. Děti přelévají vodu pomocí malé konvičky do malých kalíšků na tácku, aby nebyla potopa. :o) Krájely jablíčka a sušily křížaly, také vykrajovaly sušenky a přendávaly pomocí lžičky z mističky do mističky lískové oříšky. Chodíme s pytlíčky na hlavě jako africké ženy po laně a učíme se tak držet rovnováhu.
Kromě této školky hrou jsme si také samozřejmě hráli, zpívali, říkali si říkadla, hráli divadlo, sportovali, kreslili a připravovali se na Halloween.
Při venkovních aktivitách si pojmenováváme kytičky, zvířátka, stromy, listy a plody. Počasí nám zatím k těmto aktivitám přeje a jsme venku velice spokojení. Zatím jsme si povídal o žížalách, broucích a jednoduchých rostlinách,které najdeme na louce. Někteří už bezpečně poznají jetel, pampelišku, jitrocel, ale i kokošku pastuší tobolku. Ze stromů už si velice dobře pamatují javor a topol. Jsou teď na podzim nádherně barevné a také je máme na hřišti.
S většími dětmi provozujeme nad rámec klasického předškoláčka také Montersorri aktivity, které jsme nazvali Svět kolem nás. Kreslíme mapu, učíme děti, kde se bere voda, co to jsou kontinenty a jaká zvířátka na nich žijí.
Protože máme sami děti a víme, že při otázce, co jste dnes dělaly ve školce a co bylo k obědu, přijde obligátní odpověď NIC,rozhodli jsme se vás informovat, abyste mohli s dětmi lépe debatovat a sdílet věci, které dělají vevaší nepřítomnosti.
Doufáme, že se nám podaří toto zpravodajství udržet při životě a stále nám na něj bude zbývat trochu času.
Na závěr snad ještě, VAŠE DĚTI JSOU ÚŽASNÉ A NESKUTEČNĚ ŠIKOVNÉ.
DĚKUJEME ZA ČAS STRÁVENÝ S NIMI A PRO VĚTŠÍ ÚSPĚCHY DOPORUČUJEME, CHVALTE, CHVALTE, CHVALTE. :O))
Vážené maminky a tatínkové,
Slovy klasika „čas letí jako bláznivý, já nechytím ho ani vy“. Stejně tak letí čas v naší školce a za pár dní jsou tu Vánoce. V duchu zimního času, čerta a Mikuláše a samozřejmě Vánoc se odehrávají všechny naše společné aktivity a tvoření.
Kromě zpívání, tanečků, kreslení, lepení a všelijakého tvoření jsme dělali mnoho dalších zajímavých věcí.
Protože děti milují všechno, co běžně děláte doma, upekli jsme s nimi zdravé sušenky. Povídali jsme si na téma zdravé potraviny a cukr. Zpracovávali jsme těsto, vykrajovali a zároveň se učili, že když se pracuje v kuchyni, je třeba si umýt ruce a vzít zástěrku. Děti tato aktivita nesmírně bavila a nás také.
Pokračujeme ve cvičení jemné motoriky, naléváme nad táckemvodu do různých nádobek a učíme se nalévat po vyznačenou rysku. Učíme děti držet konývku oběma rukama, pokud se voda vylije, také si po sobě uklízí. Tato aktivita je pro tento věk velice složitá, ale zároveň neuvěřitelně zábavná. Pokud byste si s dětmituto aktivitu také rádi vyzkoušeli, je dobré dát jim nádoby třeba do vany. Děti mohou být bezstarosti a vám neudělají nepořádek. Aby učení bylo efektivní, je dobré děti chválit, i když se jim dílo úplně přesně nepodaří. Dětičky získají sebedůvěru a věci jim půjdou čím dál lépe. Dobrá průprava na jemnou motoriku a také na správné držení lžíce či příboru je například přesýpání mouky přes sítko společně s čočkou nebo přenášení fazolek z jedné misky do druhé.
Velice nás potěšila vaše účast na tvoření věnců a čas jsme si s vámi užili. Stejně tak se těšíme na setkáni s vámi na naší besídce a jarmarku, na které se svědomitě připravujeme.
Další velice pěknou aktivitou a zároveň zážitkem je návštěva lesoparku a tvoření dobrůtek pro zvířátka. Připravujeme pro ně ovoce, zeleninu a sušenky pro ptáčky z oříšků, tuku a ovesných vloček. Zároveň si při výrobě budeme povídat o tom, co které zvířátko jí a co znamená slovo masožravec, býložravec a všežravec. Samotná návštěva lesoparku a zdobení vánočního stromečku pro zvířátka, už byla jen třešničkou na dortu.
Zajímavé a podnětné aktivity děláme také venku. Děti se učí nejen chodit spořádaně ve dvojících a dodržovat bezpečnost, ale také objevují svět. Hrajeme na zvířátka, poznáváme rostliny a stromy, učíme se pravidlům silničního provozu, ale zároveň se děti mohou dotýkat materiálů, které se v přírodě nachází. Mohou se dotknout hlíny, písku, asfaltu, štěrku, rostlin, trávy nebo třeba stromů. Děti neskutečně rády objevují svět kolem nás, venkovní aktivity jsou velmi oblíbené. Možná také proto, že jsou kreativní a jejich činnost venku je spontánní a svobodná. V souvislosti s venkovním objevováním prosím myslete na to, že se děti mohou také ušpinit. Aby nás to stálo všechny méně práce, zvažte prosím pořízení gumových oteplených kalhot. Kalhoty se dají otřít a můžete je ve školce nechávat klidně celý týden. Děti navíc mají svobodu a nikdo nemáme strach, že se nepřiměřeně zašpiní.
Tvoření s předškoláčky
Možná jste si již někteří všimli, že s dětmi vytváříme projekt - Svět kolem nás. Zábavnou formou objevujeme zeměpis. Můžete si s dětmi povídat již o třech kontinentech. Děti vytvořily Afriku, Asii a Evropu.
Povídáme si - nejen o jednotlivých kontinentech, jejich fauně a floře, ale i o tom, kde se vlastně kontinenty vzaly, co je voda, odkud se bere, co je nížina, co jsou hory, kde se vzaly, kde je jaké klima, co je pro život důležité (voda, vzduch, země) a další zajímavosti, které nás napadnou. Pro děti je to velice zajímavé a myslíme, že je to baví. V prosinci budeme dělat několik pokusů, pokud by někdo z vás měl zájem, můžeme vám doporučit materiál, ze kterého čerpáme, můžete s dětmi doma pokračovat.
V chodbě u Podmořského světa budete moci zanedlouho vidět zeměkouli, kterou jsme s dětmi vytvořili a kontinenty, o kterých jsme si již povídali, jsou zde vykreslené.
Během našeho objevování a poznávání si děti vytváří portfolio, které mají vždy ve své přihrádce, pokud se chcete podívat a třeba i s dětmi pokračovat či navázat. Jen vásprosíme - desky vždy vracejte zpět do přihrádky a nevkládejte jiné výkresy a tvoření. Na konci projektu budou mít děti kompletní vlastní knihu, kterou si samy vytvořily.
Přejeme krásný předvánoční čas, hodně klidu a pohody.
Vážení a milí rodiče,
prosinec je sváteční měsíc a objevuje se v něm hned několik událostí, na které se děti těší celý rok. Pro nás učitele je to jednodušší, protože témata na tento měsíc jsou jasná, ale přípravy jsou trochu náročnější, a tak je nám všem vždy odměnou třeba vydařená vánoční besídka.
Tento sváteční měsíc jsme si s vašimi dětmi také svátečně užili. Právě děti jsou tak nádherně bezprostřední a věří na kouzla a ježíšky a mají užasnou fantazii, vezli jsme se společně s nimi na pohádkové vlně a konec roku byl pro nás kouzelný, vánočně krásný.
Tak tedy, tyto dny se nesly hlavně ve znamení příprav na vánoční besídky, zdobení stromečků, pečení cukroví a před tím samozřejmě přišel čert s Mikulášem a andělem. Myslím, že jsme vše zvládli bez zbytečného strašení a děti měly radost.
Na besídku jsme s dětmi připravovali nejen perníčky, přáníčka, zdobili stromeček, ale učili jsme se také písničky a básničky, pohádky, které jste mohli slyšet na našich představení. Kdo by si chtěl doma s dětmi prozpěvovat a procvičit si básničky, zde je malá ochutnávka.
Sněhulák
Jedna koule, druhá koule, třetí koule,
klobouk, nos,
sněhuláček chodí bos.
Trpaslíci
Vysoko v horách pod skalami,
rumbity, rumbity, rum, bum, bum,
hlídají zlato trpaslíci,
hlídají zlato i svůj dům.
Každý má svojí lucerničku,
svítí si sobě na cestičku,
klim, klam, klim, klam, klam.
Každý má svojí metličku,
zametá si s ní cestičku,
klim, klam, klim, klam, klam.
Když nechce malé děcko spáti,
musí jej Šmudla kolébati,
klim, klam, klim, klam, klam.
Sněží
Sněží, sněží, mráz kolem běží,
zima je kočičce, hřbet se jí ježí.
Fouká, fouká, bílá je louka,
zima je pejskovi, ke kamnům kouká.
Na divadlo jsme se nejen připravovali, ale také jsme na dvou divadelních představeních byli. Jedno krásné divadlo nám připravili prvňáčci ze zájmového kroužku Dramaťáček. Společně s paní vychovatelkou Pavlou nám zahráli loutkové představení Oveliké řepě. Také jsme byli na velkém divadle, které nám přijeli zahrát opravdoví herci, a pohádka to byla krásná a trochu strašidelná, ale děti to zvládly báječně. (Kráska a zvíře)
Celý měsíc jsme tedy svědomitě pracovali, připravovali jsme se na besídku, ale také jsme se zase mnohému naučili. Děti dělají ohromné pokroky. Ti nejmenší zvládají už mnohem lépe svou sebeobsluhu a snaží se pěkně oblékat, mýt si ruce, a obout si bačkůrky je již pro všechny děti hračka. Snažili jsme se pomocí her a pomůcek zlepšit jemnou i hrubou motoriku. Děti malovaly do písku, (písek smíchaný s glitry), pracovaly s plastelínou, krájely, přelévaly, přesýpaly a pracovaly s těstem. Během těchto aktivit vedeme děti k tomu, aby uměly žít ve skupině, dělily se a pomáhaly si. Začínají tomu rozumět a mají z toho i radost. Budeme moc rádi, když s námi v tomto směru budete spolupracovat.
Při projektu předškoláčků děti tvořily zeměpisné útvary, např. záliv, úžina, mys, poloostrov, ostrov aj. Modelovaly je z plastelíny av příštích dnech si budeme útvary vytvářet ze sádry. Děti jsou čím dál více bezprostřední a velice kreativní.
Krásné aktivity jsme si užili i venku. Nechávali jsme si roztát sníh, aby děti viděly, jak to vypadá, když se z něj stane voda a kolik je ve sněhu nečistot, i když vypadá tak čistě a bíle. Stavěli jsme hradby, pytlovali jsme a klouzali se a také samozřejmě stavěli sněhuláka.
Děti z Afriky dokončily výcvik na bruslích, užily si mnoho legrace. Naučily se během dvouměsíčního kurzu mnoho bruslařských dovedností, ale i být na sebe opatrný a nebát se překážek. Na závěr bychom vám chtěli ze srdce popřát do nového roku, ať v každém přítomném okamžiku jsme milujícím srdcem pro své děti i pro sebe. Pokud budeme spokojeni a šťastni my, budou i naše děti a o to nám všem jde. Děkujeme za vaši přízeň a přejeme mnoho krásného.
PS: pokud by někdo měl zájem o recept na perníčky hned měkké, je zde: :o))
Bruslední. Na videa se můžete podívat zde |
|
Celoroční projekt - Svět kolem nás | |
Děti ze školní družiny pro nás zahrály pohádku | |
Hrajeme si,tvoříme, přeléváme, přesýpáme, zametáme | |
Hrát si venku nás baví | |
Která beruška vyletí nejvýše | |
Pečeme cukroví na VÁNOCE | |
Přišel k nám čert a Mikuláš | |
Slavíme Vánoce | |
Vánoční posezení v Africe | |
Zdobení stromečku na náměstí | |
Zdobení stromečku v MŠ |
Vážení a milí rodiče,
je měsíc leden a já si vždy říkám, že tentokrát už napíši článek do našeho zpravodaje určitě dříve. Je 31. ledna a já tradičně usedám k počítači. Je to pres, ale na druhou stranu, když si čtu v bodech věci, které jsme s dětmi stihli, co všechno jsme podnikli a jaké pokroky děti udělaly , jsem sama překvapená a dojatá, jak jsou šikovné a kolik jsme toho společně zvládli.
V lednu jsme byli všichni pěkně odpočatí a natěšení na nový rok. Dojedlo se cukroví, dopekly se kachny a vzhůru do práce. Když je ovšem vaše práce koníčkem, nevím, zda je ještě možné označovat naši činnost za práci. :o)))))))) (to je samozřejmě řečeno s jemnou nadsázkou). Práce s dětmi je úžasná, ale samozřejmě někdy náročná a víkendy, kdy odpočíváme, jsou fajn. :o)))
Tak tedy po dlouhém volnu si dětičky zase malinko zvykaly a taky trochu marodily.. Myslím ale, že už se zase dostáváme do normálu.
V novém roce jsme se vrhli s dětmi do úklidu a také jsme pořídili nová prostěradla, a tak mají dětičky pěkné postýlky.
Na začátku měsíce jsme měli dostatek sněhu, a tak jsme se oddávali zimním radovánkám. Jezdili jsme na ježdících, stavěli sněhuláky, hradby, hrady, stavěli bábovičky z ledu a zkoumali toto studené potěšení i ve třídě. Přinesli jsme si sníh až do třídy, zkoumali, jak sníh vypadá, když roztaje. Stavěli jsme přímo ve třídě sněhuláky. Tvořili jsme různé zimní motivy z plastelíny na papír , malovali prsty aj. Sněhuláčky, rukavičky a čepičky a také plakát, jak různá zvířátka žijí v lese v zimním období, jste si mohli postupně prohlížet na naší výstavce.
Když nám sníh roztál, nezoufali jsme a ze zmuchlaného papíru jsme si udělali koule a přímo ve třídě vznikla velká koulovačka a také nádherná zábava a legrace.
Zpívali jsme si také písničky se zimní tématikou.
Tady některé jsou, můžete si s dětmi zazpívat nebo se jich na písničku zeptat, třeba vám zazpívají samy.
Sněží sněží
Sněží, sněží mráz kolem běží,
zima je kočičce, hřbet se je jí ježí.
Fouká, fouká, bílá je louka,
zima je pejskovi, do kamen kouká.
Zima je tu děti
Zima je tu děti,
vrány k městu letí,
ručkama si zatleskáme,
ještě také nožky máme,
ať se zima štětí.
V měsíci lednu jsme si s dětmi povídali o všech ročních obdobích. Abychom je roční období lépe naučili, vytleskávali jsme si písničku: Jaro, léto, podzim, zima, v naší školce je to prima. Děti si ji již hezky pamatují, zkuste jim říkanku připomenout. :o))) Zpívali jsme si: Cib, cib, cibulenka........, Měla babka........., aj.
Kromě ročních období si vytleskáváme také dny v týdnu. Potichu, nahlas, rychle, pomalu a vzhledem, k tomu, že nakonec vždy zazní ještěěěěě, myslím, že si říkanku užívají. Orientace v tom, jaký je den, je ještě zmatená a neúplná, ale vyjmenovat je už umí velká část dětí.
Lednový měsíc byl také ve znamení poznávání zvířátek. Hry a veškeré aktivity směřovaly k tomu, aby děti uměly rozpoznat zvířátka lesní, domácí. Aby se orientovaly v tom, kde zvířátka bydlí, zda v noře, hnízdě, chlívku, nebo třeba ve vodě. Učili jsme se, jak se jmenují samci, samice a jejich mláďátka. Aktivity se zvířátky jsou velmi oblíbené a mnoho dětí má už velké znalosti, ale je to téma obsáhlé a děti si ho musí často opakovat.
Ve znamení zvířátek jsme také dělali jedno zajímavé tvoření. Děti našly hodně prázdných šnečích ulit, a tak jsme je posbírali, nasadili zástěrky, pořádně vymyli a z plastelíny jim dotvořili tělíčka. Ulitky jsme namalovali temperovými barvami. Plastelínu jsme vyráběli „domácí“(hladká mouka, potravinářské barvivo, sůl, převařená voda, prášek do pečiva, olej). Je to vlastně obarvené těsto, ale pokud ho uchováte v pytlíčku, vydrží vám dva až tři měsíce. A pokud si výrobek chcete zachovat, necháte jen na vzduchu ztvrdnout. Plastelína je jedlá a perfektní na dotek, měkoučká a dobře se z ní tvoří.
Velice pěkný je také pokus, který jsme dělali v podmořském světě pod taktovkou paní učitelky Báry. Děti si obarvily modrou barvou vodu a smíchaly ji se solí. Do vody pak vložily provázek a ten do dvou hodin zkrystalizoval.
Děti to bavilo od samotné přípravy až do samotného „kouzla“. :o))
Celý měsíc probíhal také „předškolaček“. Vytvořily jsme nový kontinent, a to Austrálii. Povídali jsme si o hl. městě a také o Sydney a tamější nádherné opeře. Malovali jsme si také Tasmánii a povídali si o Tasmánském čertovi. Děti se docela dobře orientují ve fauně. Zvířátka si kreslíme a vlepujeme na kontinenty. Znalosti se budeme snažit prohlubovat.
Kromě Austrálie jsme také vytvářeli vlastní plastelínu a z ní modelovali jednotlivé přírodní útvary. (záliv, ostrov, poloostrov, úžina, mys ……). Výrobky si můžete prohlédnout buď na výstavě v chodbách, nebo na fotografiích.
Dělali jsme s dětmi nádherný pokus. Z domácí, tentokrát hnědé plastelíny jsme vytvořili model sopky a druhý den jsme s ní i soptili. Povídali jsme si o lávě, o vzniku hornin a i o dinosaurech a jejich vyhynutí. Téma dinosaurů děti velice zajímá, určitě jej do předškoláčka zařadíme.
A ještě jeden pokus. :o) Vlny v láhvi. Naplní se do poloviny láhev obarvenou vodou (samotný proces obarvování je pro děti velice zajímavý), dolije se olejem. Jak se olej vlévá do vody je to velice zajímavé a dobré k pozorování. Olejové bubliny spadnou dolů a opět se vznesou. Povídali jsme si s dětmi, odkud se bere voda a jak se vyrábí olej. Proč olej stoupá a nesmísí se s vodou. Následovaly pokusy, pomalé mísení oleje a vody, vytvářely se vlny jako na moři. Rychlé zatřepání s láhví, olej vytvořil malé kuličky a po čase se znovu sloučil ve velké a nakonec v celek.
Tak myslím, že na start do nového roku je toho mnoho a vy máte možnost si s dětmi na daná témata povídat a jejich znalosti prohlubovat.
Přejeme krásný další měsíc a těšíme se na viděnou.
MŠ
Bobování v MŠ | |
Co je ostrov, poloostrov, úžina...projekt pro předškoláky nás baví | |
Lednový fotbalový turnaj dětí z mateřských škol z Chomutovska. Na videa se můžete podívat zde | |
Hrajeme si, cvičíme a tvoříme | |
Lukáškovo narozeniny | |
Návštěva podmořského světa v pohádce | |
Vyrobili jsme si vlastní modelínu, je úžasná | |
Zima je sněhově bílá-malování, tvoření | |
Zvířátka v zimě |
Naši milí rodiče, v měsíci únoru jsme si ještě užili zimního počasí a pořádných mrazů. Občas jsme tedy s dětičkami nemohli chodit ven, a tak jsme se věnovali aktivitám uvnitř. A navíc jsme si s dětmi říkali známou pranostiku „únor bílý, pole sílí“. :o))
V první polovině měsíce jsme s dětmi vyjížděli do hor a učili je lyžovat. Pod vedením paní učitelky Janičky H., Barušky, Leničky a slečny trenérky Elišky udělaly děti úžasné pokroky a vypadá to, že většina z nich získala krásný vztah k lyžování i zimnímu období.
I naše aktivity uvnitř školky se zpočátku měsíce týkaly zimních sportů a radovánek.
Další týdny v měsíci se pak točily kolem Mateřinky, kde naše starší dětičky vystupovaly s nacvičeným pásmem písniček z pohádek pod taktovkou paní učitelky Leničky a Janičky K. Mnoho z vás vystoupení vidělo a myslím, že mi dáte za pravdu, že se moc povedlo.
Také jsme se zapojili do celorepublikového projektu, „Duhový týden“. Byla to skvělá zábava. Každý den byl ve znamení nějaké barvy a celá škola i školka se tak proměnila do červené, žluté a jiných barev. Fotografie můžete vidět na našem webu v oddělení Akce. My ve školce jsme díky tomuto týdnu zasvětili každý den barvám a učili jsme se nejen poznávat tu či onu barvu, ale také básničky a písničky zahalené do týdenní duhy. Zkoušeli jsme společně barvy míchat, modelovali jsme sluníčka, mráčky a srdíčka. Vyrobili jsme také přívěsky se srdíčkem ze samotvrdnoucí hmoty jako dáreček pro rodiče k Valentýnu.
A tady je malá ochutnávka:
Červená
Červená je malina,
holky, to je svačina.
Červená je jahoda,
kluci, to je svačina.
Červená je pusinka
tu mi dává maminka.
Modrá
Obleču se do kalhotek, mají barvu modravou.
Líbí se mi, že jsou modré jako nebe nad hlavou.
Žlutá
Vezmi žlutou tužku, namaluj mi hrušku,
a pod hrušku talíř, sláva ty jsi malíř!
Černá
Každé ráno za svítání, v našem parku zpívá kos.
Černé peří kosům sluší stejně jako žlutý nos.
Duha
Do deště když slunce svítí, nad domem je duha.
Barevná je jako kvítí a nad ní je druhá.
Každý den v barevném týdnu měl také barevné téma. Při žluté barvě jsme například objevovali žluté ovoce, ochutnávali ho, vytvořili jsme si vlastní žlutou limonádu a taky poznávali chutě a vůně.
Při modrém dnu jsme objevovali vodní svět a jeho faunu a floru.
A například při černém dni jsme si povídali o smutku a lidských emocích.
V posledním týdnu jsme s dětmi načali téma lidské tělo. Toto téma se nám bude promítat i do dalšího měsíce. Je to mnoho zajímavých informací, které děti nesmírně baví a zajímá. Jsme překvapené, jak dobře děti svoje tělo znají a jak jsou šikovné. Kromě krásných pomůcek, které jsme si půjčili ze školy, jsme s dětmi vytvářeli spoustu obrazů, skládanek a koláží. Tyto ostatně můžete vidět i na přidaných fotografiích nebo na chodbách a v šatničkách. Počítali jsme s dětmi žebra, poslouchali dech a srdíčko. Povídali jsme si o důležitosti stravy a sportu a také započali téma zdravého životního stylu. Povídali jsme si o tom, co je zdravé a nezdravé, vyrobili jsme si bacily rozfoukáváním barevné tuše.
A i na téma lidské tělo jsme veršovali:
Paci, paci, pacičky
Paci, paci, paci, pacičky, to jsou moje ručičky.
Ťapy, ťapy, ťapičky, to jsou moje nožičky.
Máme ručky na tleskání, nožky máme na běhání.
Očka, aby viděla, ouška, aby slyšela, a pusinku máme proto, abychom ji dostali. „MLASK“.
Moje tělo
Mám dvě uši k naslouchání, a dvě oči na koukání.
Dvě nožičky na chození a dvě ručičky na mazlení.
Nezapomněli jsme také na rozvíjení vlastní samoobsluhy dětí a trénování motoriky. Možná se vám děti nepochlubily, ale naprosto všechny se již samy oblékají a svlékají, a to i ti úplně nejmenší. Samozřejmě ve školce je to maličko jednodušší, máme na všechno dostatek času a děti jsou si navzájem motivací. V současné době někteří potřebují pomoci už jen s tkaničkami, nebo zipem. Dětičky jsme motivovali samozřejmě pochvalou, a když se obléknou, všichni ostatní tleskáme a oblečené děťátko zvedá ruce nahoru a zvolá TADÁÁÁÁÁÁ. To děti ohromně baví a co je na tom nejkrásnější, nesoutěží, ale přejí úspěch i druhému a mají upřímnou radost, když se to podaří i někomu jinému.
Předškoláček
Na Předškoláčkovi jsme dodělávali další kontinent (Austrálie) a výuku obohatili také o interaktivní tabuli. Zároveň jsme pracovali se zvířátky a rozdělovali je do kategorií. Učili jsme se, co jsou savci, plazi, ryby, obojživelníci a ptáci. Naši práci si můžete opět prohlédnout v portfoliích, co si tvoří děti samy. Z méně známých zvířátek jsme tak objevili například mloka nebo ptáka kiwi.
Měsíc únor byl sice krátký a mrazivý, ale jak jste právě teď zjistili, :o) byli jsme pilní a objevili jsme spoustu nových, zajímavých a krásných věcí.
A teď už se jen těšíme na jaro a nová dobrodružství.
Vaše děti a učitelky ze školky.